Tràmit amb certificat Comunicació prèvia d'obres

En aquest tràmit es pot demanar la Comunicació d'Obres.

La comunicació prèvia d'obres és el document que cal presentar a l'Ajuntament prèviament a l'execució de determinades obres o actuacions, les quals no estan subjectes al règim de llicència urbanística. 

Queda exclosa d'aquest règim de comunicació d'obres la comunicació de qualsevol activitat amb incidència ambiental, la qual es regirà per la normativa específica de control i intervenció ambiental.

L'àmbit territorial d'aplicació del règim de comunicació comprèn el terme municipal de Bellpuig i Seana.

Actes subjectes al règim de Comunicació Prèvia

En aquesta taula podeu consultar les obres i actuacions subjectes al règim de comunicació prèvia i el codi corresponent. També hi trobareu la documentació necessària per fer el tràmit i informació de les obligacions fiscals.

 

 

Tramitació

Qui ho pot sol·licitar?
Qualsevol persona interessada en iniciar una actuació urbanística contemplada en el règim de comunicació d'obres, o altra persona autoritzada degudament per aquell.
 
Quan ho pot sol·licitar?
Es podrà comunicar en qualsevol moment, abans de l’inici de les obres.
En qualsevol cas, s'ha de tenir en compte que aquestes obres s'hauran d'iniciar com a màxim en el termini de tres mesos des de la seva presentació a l'Ajuntament i que s'hauran d'acabar en el termini definit en la pròpia comunicació, i en el seu cas, en el projecte tècnic.
 
Terminis i requisits
Amb caràcter previ a l’inici de les obres, la persona interessada ha de presentar a l’Ajuntament la comunicació prèvia acompanyada de la documentació corresponent. La comunicació prèvia s’efectuarà sota la responsabilitat de la persona interessada i, en relació amb la documentació incorporada a la comunicació, de les persones que l'hagin elaborat.
 
  • La comunicació prèvia d’obres permet l’execució de les obres o actuacions des del moment de la seva presentació, excepte per a la primera utilització i ocupació dels edificis, on el termini és d’un mes des de la presentació de la seva comunicació.
  • Si la documentació de la comunicació no reuneix els requisits exigits per la normativa aplicable, l’administració ho ha de manifestar a la persona interessada i l’ha d’advertir que, mentre no presenti la comunicació i els documents preceptius, no podrà dur a terme l’acte de què es tracti.
  • La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial, en qualsevol dada que consti en la comunicació o en la documentació preceptiva determinen, amb l’audiència prèvia de les persones interessades, la impossibilitat de continuar duent a terme l’acte comunicat, des del moment en què es notifiqui la resolució corresponent a les persones afectades, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que escaiguin.
  • Les comunicacions prèvies relatives a l’execució d’obres només son vàlides si indiquen els terminis màxims per començar-les i per acabar-les en proporció a la seva entitat. Els terminis màxims per iniciar-les i per acabar-les són d’1 mes i d’1 any, respectivament. Aquests terminis es poden prorrogar per la meitat si la persona interessada ho comunica abans que hagin transcorregut.
 
Quin cost té?
Aquests procediments estan subjectes al pagament previ de determinades taxes o impostos:
1- La Taxa corresponent establerta en l’ordenança fiscal 43
2- L'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO), establert en l’ordenança fiscal número 3.
 
Pagament
A pagar a l'entitat bancària.
 
Requisits a complir En el cas que no vingui la persona interessada a sol·licitar el permís, cal aportar una autorització de representació, la fotocòpia del document identificatiu original de la persona interessada i document identificatiu original de la persona autoritzada. Clica aquí per anar al formulari.
 
Com s'ha de tramitar?
Presencialment a l'Ajuntament en hores d'oficina:
Portar la sol·licitud de comunicació d'obres i la documentació necessària per tramitar la sol·licitud per l'obra.
 
Tramitació telemàtica:
Cal tenir el certificat digital.
Descarregar la sol·licitud comunicació d'obres, que trobaràs a l'apartat d'impresos, omplir-la, guardar-la i adjuntar-la als documents adjunts de la tramitació online, aquesta cal signar-la.
Clica a Tramitar amb certificat digital.

Documentació que cal aportar

  • Cal comunicar-ho a l'Ajuntament mitjançant el "Formulari Sol·licitud Comunicació Obres" en els següents supòsits que consten a l’ Annex I- Actuacions urbanístiques subjectes a comunicació prèvia.
  • En tots el casos cal aportar la Referència Cadastral de l'immoble o solar. Es pot obtenir al web https://www.sedecatastro.gob.es/
  • Qualsevol tall de la circulació de vehicles caldrà ser notificada amb la suficient antelació per gestionar correctament l'autorització.
  • Declaració ocupació via pública (D1), si s’ escau
  • En el cas de representació, si s’ escau Autorització per a representació.
  • Formulari Comunicació d’instal·lació de producció d’energia elèctrica mitjançant panells solars fotovoltaics (F6)
 

Observacions

Condicionants:
  • En cap cas l’ocupació ha d’impedir la bona circulació dels vehicles ni dels vianants, i caldrà prendre totes les mesures de seguretat necessàries per a garantir el pas amb seguretat.
  • Qualsevol interferència de l’ocupació amb el transit rodat, caldrà comunicar-la a la policia local i efectuar-la amb la seva supervisió.
  • Caldrà gestionar els residus produïts per les obres, d’acord amb allò que preveu el Programa de gestió de residus de Catalunya. Fins a 500 kg de runa es podrà dipositar a la deixalleria i per sobre d’aquesta quantitat, caldrà gestionar-ho mitjançant un gestor de residus de la construcció i enderroc, degudament autoritzat.
Bonificacions
 
1- Façanes
El tècnic considerà si és procedent concedir una bonificació equivalent al 100% de la quota del ICIO, ja que les actuacions s’ajusten a:
  • Les condicions regulades a l’article 7, de l’ordenança fiscal número 3 d’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, on es bonifica el 60% de la quota de l’impost en les llicències urbanístiques d’obres d’arrebossar i pintar les façanes de les reformes dels edificis.
  • Les condicions regulades a l’article 10, de l’ordenança municipal de les subvencions per al foment de la rehabilitació de façanes d’edificis a Bellpuig i Seana, on es subvenciona el 40% de la quota de l’impost.
2- Plaques Solars
  • Les condicions regulades a l’article 7, de l’ordenança fiscal número 3 d’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, on es bonifica el 95% de la quota de l’impost, pel que fa exclusivament als elements i treballs subjectes a la conversió de l’energia fotovoltaica.
  • Les condicions regulades a l’article 7, de l’ordenança fiscal número 3 d’impost sobre construccions, instal·lacions i obres dutes a terme per comunitats energètiques de caràcter local que incorporin sistemes d’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar destinades a autoconsum compartit, incloses aquelles de concepció aïllada, on es bonifica el 95% de la quota de l’impost, pel que fa exclusivament als elements i treballs subjectes a la conversió de l’energia fotovoltaica.
  • Les condicions regulades a l’article 7, de l’ordenança fiscal número 3 d’impost sobre d’instal·lacions d’autoconsum amb injecció o sense d’excedents a xarxa, sempre vinculat a un ús professional o en edificació d’ús comercial, on es bonifica el 60% de la quota de l’impost, pel que fa exclusivament subjecte als elements de generació d’energia renovable d’origen solar. Aquesta bonificació quedarà limitada a instal·lacions de 100Kwp i fins aquesta potència en el cas d’aquelles amb instal·lacions superiors. Aquesta bonificació serà vinculada a la parcel·la i només podrà ser exercida en un sol exercici.

 

Usuari

La Meva Carpeta

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Atenció Ciutadana

Atenció en línia

  • Informació i consultes
  • Incidències i reclamacions

Atenció telefònica

  • Informació i tramitació
  • Incidències i reclamacions

Atenció presencial

  • Oficines d'atenció ciutadana
  • Oficines especialitzades
ajuntament AJUNTAMENT DE BELLPUIG

C/ Homenatge a la Vellesa, 6
25250 Bellpuig, Lleida
Tel: 973 32 04 08
Fax: 973 32 10 87
E-mail: ajuntament@bellpuig.cat
carpeta ciutadana un producte de SEMIC Internet